اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت

ساخت وبلاگ

کاربرد شیشه رنگی، آینه طلایی و آینه کاری در مدرن سازی ساختمان

آینه کاری

با مردم

شیشه طرح دار رنگی نمونه ای از شیشه رنگی به شمار می رود که می توان از آن ها در انواع پارتیشن شیشه ای خانگی، اداری، شیشه حمام، شیشه درب و پنجره استفاده کرد.

امروزه مراکز زیادی اقدام به تولید شیشه رنگی با کیفیت های بالا می نمایند . از جهتی برای افزایش سرعت در اجرا و همچنین دقت و ریزبینی کارشناسان بخش تولید در این شرکت موجب شده تا محصولاتی بسیار منحصر به فرد و مرغوب مانند آینه طلایی به مشتریان ارائه دهند. از آن جایی که قابلیت سکوریت شدن شیشه های رنگی وجود دارد، بنابراین می توانید این شیشه ها را با دوام و استحکام فوق العاده بالا و رنگ مورد نظر خودتان نیز سفارش داده. استفاده آینه کاری از این نوع شیشه مزایای زیادی دارد که عبارت اند از :

قابلیت سکوریت شدن شیشه های رنگی.
نظافت شیشه های رنگی بسیار ساده و راحت می باشد.
قابلیت سفارش انواع شیشه آنتی یو وی و آنتی باکتریال وجود دارد.
شیشه های تولید شده همگی در برابر ضربه و حرارت مقاومت بالایی را نشان می دهند.
درخشندگی و شفافیت شیشه های رنگی بسیار بالا می باشد.


شیشه طرح دار رنگی

شیشه طرح دار رنگی نمونه ای از شیشه رنگی به شمار می رود که می توان از آن ها در انواع پارتیشن شیشه ای خانگی، اداری، شیشه حمام، شیشه درب و پنجره استفاده کرد. شیشه طرح دار رنگی به علت برخورداری از زیبایی و جذاب بودن می تواند فضای مورد استفاده شما را متنوع تر کند و در افزایش گستره دید موثر باشد..به طور معمول شیشه رنگی از ۲۵ رنگ استاندارد برخوردار اند که از نظر کیفیت بی نظیر هستند. شفافیت و تابندگی شیشه رنگی باعث شده است که از این محصول در معماری داخلی و طراحی دکوراتیو بسیار مصرف شود.

آینه کاری چیست؟

امروزه آینه کاری یکی از انواع مدل و طرح های دکوراسیون داخلی تلقی می شود. در هنر آینه کاری ، آینه های مختلفی کاربرد دارد ولی به طور معمول اغلب از آینه برنز و آینه مسی استفاده می شود، چرا که این آینه ها در آینه کاری بیشتر جلوه نشان داده و بسیار زیبا می باشند. در حال حاضر آینه برنز طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرده است ،چرا که علاوه بر زیبایی قیمت مناسب تری نسبت به آینه های مسی دارا می باشند . آینه باعث شده تا فضا بزرگ تر و دلنشین تر دیده شود .برای مثال معمولا افرادی که دارای خانه های کوچک هستند از آینه کاری استفاده می کنند؛ چرا که علاوه بر زیبایی باعث بزرگ تر نشان دادن فضای خانه می شوند. استفاده از آینه کاری فقط مخصوص محیط های مسکونی نمی باشد، بلکه محیط های تجاری و اداری نیز از آینه کاری استفاده می کنند .



کاربرد آینه برنز در آینه کاری
معمولا در آینه کاری آینه ی برنز به تنهایی به کار می رود؛ فقط در موارد محدود با رنگ هایی مثل نقره ای و طلایی ترکیب می گردد و سپس استفاده می شود .رنگ برنز یک رنگ خاص و قدیمی محسوب می شود که اگر در فضایی مجلل استفاده گردد باعث می شود، تا فضا کلاسیک و شیک تر شود . رنگ برنز فقط مختص آینه نبوده و در سایر هنر های دکوراسیون معمولا از رنگ برنز استفاده می کنند ؛که امروزه رنگ برنز طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است . در صورتی که می خواهید با رنگ برنز رنگی را هماهنگ کنید؛ می توانید از رنگ های قهوه ای و طلایی استفاده کنید. این رنگ طوری می باشد که کثیفی در آینه زیاد خود را نشان نمی دهد.

چگونگی استفاده از آینه طلایی در دکوراسیون
زمانی که بخواهید از آینه طلایی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

۱.تکمیل رنگ‌های دیگر
به طور کلی رنگ طلایی یک رنگ محبوب می باشد که در زمینه طراحی سنتی و هم در طراحی‌های مدرن پر کاربرد می باشد. این رنگ به عنوان یک رنگ مناسب جهت روشن ‌تر کردن یک فضا کاربردی می باشد؛ یکی از مزایای خوبی که رنگ طلایی دارد،خوب هماهنگ شدن ان با رنگ‌ های خنثی می باشد. شما می‌توانید آینه‌هایی که به این رنگ زیبا می باشند را در کنار رنگ‌های دیگری همچون زغالی، خاکستری، قهوه‌ای، زیتونی، برنزی و یا بژ قرار دهید. رنگ طلایی در کنار رنگ سفید هم منظره زیبایی را ایجاد خواهد کرد ولی توصیه می کنیم که از رنگ ‌های خیلی سرد هم استفاده همزمان نشود، زیرا آن‌ها فضا را زیادی روشن کرده و کنتراست قابل توجهی هم به وجود نخواهند آورد. در حالت عادی آینه ‌های طلایی بیشتر در دکوراسیون‌هایی که با رنگ‌ های گرم و یا رنگ ‌های تیره مزین شده‌اند، بهتر دیده می شود.

ایجاد انعکاس
اگر در منزلتان یک یا چند المان زیبا و یا آثار هنری جذابی دارید که ارزش دیده شدن دارند، توصیه می کنیم که از یک آینه جهت منعکس کردن تصویر آن‌ ها استفاده شود. آینه‌ ها بهترین ابزاری می باشند که می ‌توان برای ایجاد نقطه کانونی از آن‌ها بهره مند شد. اگر که آینه ‌های موجود در فضای خود را به گونه ای تنظیم نمایید که چیزهای ارزشمندی را در خود منعکس کنند، ارزش آن‌ها چندین برابر خواهد شد. یکی از مزایای استفاده از آینه‌های طلایی درخشان بودنشان می باشد که می ‌توانند تصویر هر شیئی را به زیباترین شکل ممکن نشان دهند.

 

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 117 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 21:40

استاندارد شهرداری و آتش نشانی در خصوص پنجره دو جداره

قیمت پنجره دو جداره

شما نیوز

تعداد ساختمان‌ها و خانه‌ها روز به روز بیشتر شده است، برای زیبا‌سازی شهر و داخل خانه استفاده از پنجره دوجداره از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. به همین سبب شهرداری قوانین و مقرراتی را وضع کرده است که نمای ساختمان‌ها چون نمود خارجی دارند یک دست باشند.


استاندارد شهرداری و آتش نشانی در خصوص پنجره دو جداره
از اقدامات حائز اهمیت در قوانین کشوری می‌توان به حفظ حریم خصوصی اشاره کرد. پنجره‌هایی که به منزل، حیاط و یا حریم شخصی دیگری باز می‌شود نیاز به رعایت حریم شخصی دارد. برای آشنایی بیشتر با این استانداردها در ادامه مقاله با ما همراه باشید.




عوامل تاثیرگذار در استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC
ابعاد درب و پنجره
ابعاد درب و پنجره یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در استانداردهای شهرداری است. پنجره‌هایی که در جهت هوا‌گیری به کار می‌روند؛ برای مثال پنجره‌های نصب‌شده در سرویس‌های بهداشتی و همینطور آشپزخانه‌ها معمولا دارای ابعاد کوچک‌تری نسبت به سایر درب و پنجره‌ها هستند. مجموعه هافمن تولید کننده انواع درب و پنجره های UPVC و آلومینیومی این استاندارد‌ها را در ساخت و ساز خود اعمال می‌کند. از جمله مهم‌ترین موارد تاثیرگذار در استاندارد در و پنجره‌های دوجداره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

وجود هارمونی و تقارن بین اجزای دکوراسیون داخلی
طول عمر بالاتر درب و پنجره‌ها به دلیل محاسبه ابعاد و تناسب آن‌ها با یراق‌آلات
بازدهی بالاتر پنجره به دلیل استفاده از بیشترین عرض و ارتفاع بازشوی پنجره
صرفه جویی در هزینه‌ها و بهره وری مناسب آن به دلیل کاهش یا افزایش در ابعاد مورد نظر
پنجره

مراحل نصب درب و پنجره
از عوامل مهم و تاثیرگذار در رعایت استانداردها برای شهرداری می‌توان به نصب درب و پنجره اشاره کرد. بر اساس ضوابط و مقررات نمای شهری و شهرداری، فاصله پنجره‌ها از زیر سقف تمام شده باید حداقل بیست سانتی‌متر در نظر گرفته شود، این امر موجب نصب راحت‌تر و سریع‌تر پنجره می‌شود. وظیفه وزارت مسکن و شهرسازی نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای ساختمان است.

نکته: در اتاق خواب با ارتفاع 280 سانتی‌متر، برای جلوگیری از سقوط افراد و حفظ امنیت ساکنین بهتر است از پنجره بازشو استفاده نشود. عرض پروفیل در و پنجره باید به صورت استاندارد باشد، عرض هر لنگه از پنجره باید حدود ۶۰ تا ۷۵ سانتی متر باشد.



عوامل تاثیرگذار بر در و پنجره upvc عوامل بیرونی، ساختمانی و عوامل داخلی ساختمان است. تعداد طبقات ساختمان، فشارهای خارجی و فیزیکی، تغییرات دما و تغییر فصل «بارش برف و باران» جزء عوامل بیرونی به شمار می‌آید. عوامل معماری تاثیر گذار عوامل موجود در مبحث ساختمان شامل تلرانس ساختمان و نشست ساختمان است. عواملی چون رطوبت و دما که روی دیوارهای داخلی تاثیرگذار هستند عوامل داخلی به حساب می‌آیند. برای درک بهتر مطلب به دسته‌بندی زیر توجه کنید.

عوامل بیرونی ساختمان:

عوامل محیطی و جغرافیایی
باد، باران و تغییرات دمایی در طول روز و فصول مختلف
صوت، آکوستیک و صداهای ناهنجار محیطی
فشارهای خارجی و فیزیکی مانند سرقت یا ضربه
نور خورشید و زاویه تابشی آن
عوامل معماری ساختمان:

تلرانس ساختمان
نشست ساختمان
پنجره

7 قانون کلیدی آتش نشانی و شهرداری برای نصب پنجره دوجداره
زمانی‌که فاصله بین دو پنجره مشرف به یکدیگر بیش از ۳۵ متر باشد و پنجره یا تراس همجوار نداشته باشد رعایت ارتفاع ضروری نیست.
یکی دیگر از قوانین در رابطه با پنجره هایی است که مشرف به مالکیت مجاور احداث شده اند. اگر پنجره یا هواگیر‌ها از حد مالکیت مجاور حداقل دو متر عقب نشینی داشته باشد، در این حالت پنجره ها باید تا ارتفاع ۷۵/۱ متر از کف مربوطه به صورت غیر بازشو بوده و بیرون آنها غیر قابل دید باشد. معمولا احداث این پنجره ها، نظارت و دیدی نسبت به منزل مجاور یا روبرو ندارد، بنابراین امنیت و آسایش فراهم است.
معمولا واحد های کوچک‌تر از 80 متر نورگیری پاسیو یا حیاط خلوت دارند، در این حالت که دو واحد مسکونی مستقل، از یک حیاط خلوت نور می‌گیرند؛ فاصله پنجره های ‌مقابل نباید کمتر از چهار متر باشد و تا ارتفاع ۷۵/۱ متری از کف باید به صورت غیر بازشو و غیرشفاف باشد.
گرفتن نور از معابر عمومی، پارک‌ها و پاساژها مانعی ندارد.
در ساختمان‌های همجوار شرقی و غربی با عرض کم‌تر از 24 متر و در ساختمان‌های شمالی و جنوبی با عرض کم‌تر از 20 متر تراس‌ها و پنجره‌ها و حتی هواگیرها باید از شیشه مات استفاده کنند.
نکته: درصورتیکه فاصله بین دو پنجره مشرف به یکدیگر بیش از ۳۵ متر باشد، نیازی به استفاده از پنجره مات یا مصالح مات کننده نیست.

در معابر شرقی و غربی با عرض کم‌تر از 24 متر و در ساختمان‌های شمالی و جنوبی با عرض کم‌تر از 20 متر امکان نصب پنجره‌های بازشو تا ارتفاع ۸۵/۰ متری به بالا مشکلی ندارد.
امکان احداث پنجره یا تراسی که مشرف به مالکیت مجاور است وجود ندارد.
نکته: در صورتی امکان احداث پنجره یا تراسی که مشرف به مالکیت مجاور است وجود دارد که از حد مالکیت مجاور حداقل دو متر عقب نشینی صورت گرفته باشد. در این حالت پنجره ها باید تا ارتفاع ۷۵/۱ متر از کف مربوطه به صورت غیر بازشو بوده و بیرون آنها غیر قابل دیدن باشد (با استفاده از شیشه مات)

سخن آخر
رعایت قوانین و مقررات آتش نشانی برای صنعت ساخت‌و‌ساز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پنجره‌های قدیمی امنیت ضعیفی دارد و سازمان آتش نشانی سعی در وضع قوانین جدید و به‌روز مناسب با پنجره‌های دوجداره و سه جداره دارد. هافمن پنجره‌های متناسب و استاندارد را از مرحله تعویض تا نصب برای متقاضیان انجام می‌دهد. در این مطلب با عوامل تاثیرگذار در استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC و قوانین آتش نشانی و شهرداری برای نصب پنجره به صورت کلی آشنا می‌شویم. برای خرید و گرفتن قیمت پنجره دوجداره هافمن می‌توانید وارد سایت هافمن شوید.

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 224 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 19:15

چه پنجره دوجداره ای برای چه آب و هوایی مناسب است؟

پنجره دوجداره

فارنت

در صنعت ساختمان سازی و معماری استفاده از اشکال مختلف متریال و مصالح تا حدود زیادی به شرایط جوی و جغرافیایی بستگی دارد. همین تفاوت ها نیز موجب کارایی بیشتر در هر منطقه می شود.

این موضوع در صنعت طراحی و تولید پنجره نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. زیرا پنجره مهم ترین امکان برای جابجایی نور و هوا در داخل و خارج ساختمان می باشد.

با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به بررسی مناسب ترین پنجره برای شرایط آب و هوایی مختلف بپردازیم.

دلایل تفاوت پنجره ها در مناطق مختلف
همانطور که پیش تر به آن اشاره شد درب و پنجره ها اصلی ترین بخش در هر ساختمان برای تبادل نور و هوا هستند. بدین ترتیب گرما، سرما، باد، باران، نور و حتی تهویه هوا نیز توسط پنجره ها صورت می گیرد.

به عنوان مثال در شهر های سردسیر که زمستان هایی سرد و پر بارش دارند، اتلاف انرژی بیشتر از طریق پنجره ها خواهد بود. همچنین هوای سرد نیز به واسطه پنجره ها وارد فضای داخلی ساختمان می شود.

از طرفی در مناطقی با آب و هوای بسیار گرم، تمام انرژی سرمایشی یا خنک سازی ایجاد شده در فضای داخلی، از طریق پنجره ها به هدر می رود.

بنابراین برای هر دو منطقه نیاز به صرف انرژی بیشتری بوده که نتیجه آن هم افزایش قابل توجه هزینه ها خواهد بود.

بهترین پنجره برای مناطق سردسیر
بهترین پنجره برای مناطق سردسیر
پنجره های دوجداره و سه جداره بهترین و مطلوب ترین انتخاب برای مناطق سردسیر هستند. زیرا خاصیت عایق بندی بالا این محصولات در برابر گرما و سرما، سبب جلوگیری از خروج گرما و ورود سرما به داخل ساختمان خواهد شد.

پنجره های یو پی وی سی ثابت و لولایی از بهترین انواع پروفیل برای شرایط آب و هوایی مناطق سردسیر محسوب می شوند.

توصیه می شود در مناطق سردسیر نوع کشویی پنجره یو پی وی سی مورد استفاده قرار گرفته نشوند، چرا که این محصول به دلیل نوع باز و بسته شدن، از عایق بندی پایین تری برخوردار بوده و به هیچ عنوان مناسب مناطق سرد و کوهستانی نمی باشد.

بهترین پنجره برای مناطق گرم سیر
از اصلی ترین خصوصیات مناطق گرم سیر و کویری می توان به تابستان های بسیار گرم و زمستان های به شدت سرد و خشک اشاره کرد.

در نتیجه برای این گونه مناطق به پنجره ای با بازشویی راحت و مناسب جهت فصل گرما و عایق بندی حرفه ای برای روز های سرد و خشک سال نیاز است.

با توجه به این که در سال های اخیر به شدت شاهد آلودگی هوا و ریزگرد ها در شهر های مختلف کشور مخصوصا شهر های جنوبی و کویری همچون: اصفهان، اهواز و … بوده ایم، استفاده از پنجره های یو پی وی سی در چنین شرایط آب و هوایی مناسب ترین گزینه خواهد بود.

از بهترین انواع پنجره یو پی وی سی می توان به پنجره های دو حالته هافمن و هوم لند اشاره کرد که هم برای فصل های گرم سال که نیاز به چرخش هوا است مناسب بوده اند و هم برای روز های سرد سال دارای عایق بندی اصولی می باشند.

برای مناطق گرم سیری از پنجره های دوجداره دیگری نظیر: پنجره های کلنگی و پنجره های آکاردئونی نیز بدون هیچ محدودیتی می توان استفاده کرد.

بهترین پنجره برای مناطق شرجی و بارانی
بهترین پنجره برای مناطق شرجی و بارانی
همانطور که می دانید شهر های شمالی کشور در دسته مناطقی قرار دارند که در اکثر روز های سال دارای آب و هوایی بارانی بوده و در فصل های گرم سال به شدت شرجی هستند.

برای انتخاب پنجره مناسب در چنین مناطقی، اولویت با پنجره های ضد آب و دارای آبراه است.

با توجه به ضد آب و ضد زنگ بودن پنجره های یو پی وی سی، می توان گفت که این محصولات عملکرد به مراتب بهتری نسبت به پنجره های آلومینیومی و آهنی از خود نشان خواهند داد.

بنابراین در مناطق بارانی و شرجی، جنس پنجره در اولویت قرار دارد.

همچنین در هنگام خریداری پنجره اطمینان حاصل کنید که پنجره دارای آبراه و یا شیار تخلیه آب باشد. زیرا آب باران از طریق این خروجی ها تخلیه شده و هرگز به داخل پروفیل و یا فضای داخل ساختمان نفوذ نخواهد کرد.

توصیه می شود در صورت استفاده از پنجره های کشویی در مناطق بارانی، حتما این پنجره ها را به خوبی عایق بندی کنید. زیرا پنجره های کشویی معمولا دارای عایق بندی ضعیف تری نسبت به محصولات مشابه خود دارند.

محدودیت استفاده از پنجره در مناطق مختلف
استفاده از پنجره های یو پی وی سی در شرایط آب و هوایی مختلف هیچ محدودیتی ندارد. تنها لازم است پیش از خریداری درب و پنجره از دانش کارشناسان این حوزه در مورد شرایط مد نظر مانند: آب و هوای منطقه، قیمت پنجره دوجداره و … بهره مند شوید تا در نهایت بتوانید مرغوب ترین پنجره یو پی وی سی و مطلوب ترین انتخاب را انجام دهید.

پیشنهاد ما جایگزین کردن پنجره های یو پی وی سی با پنجره های آلومینیومی و آهنی است. چرا که این محصولات در مقایسه با پنجره یو پی وی سی از عایق بندی ضعیف تری برخوردار هستند.

در نتیجه به مرور زمان سبب اتلاف انرژی و افزایش قابل توجه هزینه ها خواهند شد.

نکته حائز اهمیت در مورد پنجره یو پی وی سی این است که این سازه ها به دلیل بکار گیری مواد اولیه بسیار با کیفیت در روند ساخت آن ها، دارای قیمت به مراتب بالا تری نسبت به سایر محصولات مشابه هستند، اما با توجه به میزان حفظ انرژی توسط پنجره های یو پی وی سی این هزینه در طولانی مدت به نفع شما خواهد بود.

 

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 172 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 20:53

توری آکاردئونی چیست؟چگونه ساخته می شود و چه کاربردهایی دارد؟

توری آکاردئونی

ایلنا نیوز

در سال های گذشته برای دور کردن حشرات در فصل تابستان از توری هایی برای پنجره ها و درب ها استفاده می شد که هر سال باید آنها را عوض می کردیم و نصب آنها نیز سخت بود و نیاز به چسب و سیریش داشت که گاهی اوقات نیز باعث کثیف کاری می شد.امروز با وجود توری های آکاردئونی و پلیسه ای دیگر نیاز به استفاده از توری های قدیمی نیست.در ادامه این مقاله شما را با توری های آکاردئونی و انواع آن آشنا خواهیم کرد پس تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

توری آکاردئونی چیست؟

توری های آکاردئونی که به توری های پلیسه و یا تاشو نیز شناخته می شوند از جنس پلی استایرن ساخته می شوند و دوور آنها نیز از فریم های آلومینیومی ساخته می شوند.این توری ها نرم و منعطف هستند و به راحتی قابلیت تا شدن را دارند و به دلیل ساختار آنها بسیار محکم و با دوان هستند و به راحتی نیز قابل شستشو و تمیز شدن هستند.شما می توانید این توری ها را داخل درب و یا پنجره نصب کنید و برای درب و پنجره هیچ مشکلی به وجود نمی آورند و مانع باز و بسته شدن آنها نمی شوند.

انواع توری آکاردئونی؟

توری ثابت
توری ریلی
توری رولینگ
توری آهنربایی
توری لولایی
توری ثابت

از توری های ثابت برای مکان هایی بیشتر استفاده می شود که دسترسی به آنها کمتر است و در پنجره هایی که زیاد باز و نمی شوند و یا در درب هایی که رفت و آمد از آنها کمتر است.

توری ریلی

توری های ریلی برای در و پنجره هایی که در حیاط و یا به فضای باز می رسند بسیار مناسب است و روی یک ریل در درون قاب در و پنجره قرار می گیرند و به راحتی روی این ریل ها حرکت می کنند و در صورت نیاز به راحتی باز و بسته می شوند.

توری رولینگ

ساختار توری های رولی به این صورت است که در هنگام بسته شدن به صورت رول جمع می شوند و این رول ها می تواند به حالت افقی و یا عمودی باشد.در مدل های عمودی توری ها از سمت پایین به بالا جمع می شوند و حالت کرکره به خود می گیرد و در توری های افقی توری ها از سمت راست به چپ و یا چپ به راست جمع می شوند.

توری آهنربایی

توری های آهنربایی مانند پرده هایی هستند که بر درب و یا پنجره نصب می شوند با این تفاوت که مانند پرده جلوی دید را نمی گیرند و از تور ساخته شده اند و قسمت داخلی آنها مانند پرده عمل می کنند و در هنگام ورود و خروج باز و بسته می شود با این تفاوت که یک آهنربای قوی در این قسمت ها نصب شده اند تا در هنگام عبور باز شوند و بعد از آن توسط آهنربا به یکدیگر متصل شوند.

توری لولایی

توری های لولایی مانند پنجره های لولایی به درب و پنجره نصب می شوند و روی پاشنه و قسمت افقی خود باز و بسته می شوند و برای درب های ورودز و یا پنجره هایی که زیاد باز و بسته می شوند و درب هایی که رفت و آمد زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد.شکل ظاهری آنها شبیه به توری های ثابت است با این تفاوت که به این توری ها لولا اضافه می شود تا باز و بسته شوند.

مزایای استفاده از توری آکاردئونی

توری های آکاردئونی در فصل تابستان که نیاز دارید تا در و یا پنجره را باز کنید و از هوای بهاری ببرید اما حشرات مزاحم شما هستند بسیار کارآمد هستند زیرا از ورود حشرات به داخل منزل و یا محل کار شما جلوگیری می کنند.
این توری ها قابل شستشو هستند و شما به راحتی می توانید آنها را از فریم خود خارج کرده تمیز کنید و در جای خود نصب کنید.
نصب این توری ها بسیار راحت و آسان هستند و به پنجره و درب شما آسیبی وارد نمی کنند و برای باز و بسته شدن در و پنجره نیز مشکلی ایجاد نمی کنند.
توری های آکاردیونی بسیار مقاوم و بادوام هستند و در کنار این مزایا از لحاظ ظاهری نیز بسیار زیبا و شیک هستند و می توانند یک محیط زیبا در خانه به وجود بیاورند.

 

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 20:49

چگونه می توان یک شیشه بری سیار در نکت پیدا کرد؟


شیشه بری سیار در تهران

افکار نیوز

حتما در طول زندگی خود بارها شاهد شکسته شدن شیشه‌های ساختمان خود شده‌اید! و در این زمان به فکر خدمات شیشه بری ساختمان افتاده‌اید. شکسته شدن و خورد شدن شیشه‌ها اتفاقی است که باید هرچه سریع‌تر به رفع آن بپردازیم؛

چگونه می توان یک شیشه بری سیار در نکت پیدا کرد؟
حتما در طول زندگی خود بارها شاهد شکسته شدن شیشه‌های ساختمان خود شده‌اید! و در این زمان به فکر خدمات شیشه بری ساختمان افتاده‌اید. شکسته شدن و خورد شدن شیشه‌ها اتفاقی است که باید هرچه سریع‌تر به رفع آن بپردازیم؛ زیرا عدم توجه به این موضوع باعث آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

اما برای جلوگیری و رفع خطرات پیش از هرچیز باید از یک شیشه‌بر ماهر بخواهیم تا کارهای لازم را به‌صورت کاملا استاندارد و حرفه‌ای و در کمترین زمان ممکن انجام دهد و به پایان برساند.

این روزها برای آنکه این خدمت هرچه سریع‌تر انجام شود می‌توانید از خدمات شیشه‌بری سیار در نکت استفاده نمایید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.



یکی از شغل‌های پرخطر و حساسی که می‌توان به آن اشاره نمود شیشه بری و خدمات آن می‌باشد. در این شغل پر خطر جوانب احتیاط می بایست بیش از پیش رعایت شود.

حفظ آرامش و داشتن ذهنی بدون دغدغه پیش زمینه این شغل حساس می‌باشد. ظرافت و داشتن سلیقه یکی دیگر از نیازهای این شغل می‌باشد تا شیشه بر بداند که باید از چه طرح شیشه‌ای برای چه قسمتی از خانه یا محیط کار استفاده کند. از دیگر عوامل مهم در این شغل داشتن اطلاعات کافی از انواع شیشه می‌باشد؛ اینکه بدانیم برای کدام قسمت از ساختمان باید چه نوع شیشه‌ای با چه یراق آلاتی استفاده کنیم بسیار مهم می‌باشد.

اما این شغل به دو صورت انجام می‌گیرد: شیشه بری سیار و ثابت که هر یک از آن‌ها به صورت شبانه روزی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

در شیشه بری سیار شخص شیشه بر در هر مکانی که شما بخواهید آماده می‌شود؛ تنها کافی است تماس بگیرید و آدرس محل مورد نظر خود را به او اعلام کنید. در این زمان شیشه بر می‌بایست در اولین فرصت خود را به محل مذکور برساند در غیر این صورت نباید خدمت را بپذیرد مگر اینکه شرایط اضطراری نباشد و با توافق مشتری زمانی را مشخص کند.

نوع دیگری از شیشه بری را حتما در محل زندگی خود دیده‌اید. مغازه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و درخواست خود را بگویید.

هر دو مورد ذکر شده می‌توانند به صورت شبانه روزی انجام بگیرند؛ اما نمیتوان گفت که شیشه بری شبانه روزی را همه انجام می‌دهند. در مواقع ضروری حتما می‌بایست با شیشه‌برهایی که 24 ساعته خدمات می‌رسانند تماس بگیرید.

خدمات شیشه بری در تهران شامل چه مواردی می‌شود؟
img-022

شاید زمانی که شیشه ای در خانه شما میشکند ندانید که آیا می‌توانید از خدمات شیشه بری استفاده کنید با خیر؟ در ادامه به خدماتی که قابل ارائه می‌باشد اشاره خواهیم کرد.

اندازه گیری تمام قسمت‌هایی که دارای شیشه می‌باشند.
نصب شیشه برای درب‌ها
نصب شیشه برای انواع پنجره
نصب و اندازه گیری پارتیشن‌های شیشه ای
انداختن شیشه برای شیشه‌های میز تلویزیون، بوفه، میز ناهارخوری، کتابخانه، ویترین مغازه‌ها
ساخت باکس‌های شیشه ای
و غیره
بهتر است زمانی که با شیشه بری تماس می‌گیرید درخواست خود را اعلام نمایید تا تمامی ابزارهای لازم برای خدمت رسانی محیا گردد.

شما می توانید در سایت خدمات آنلاین نکت تمام خدمات شیشه بری برای انواع شیشه و آموزش های مختلف در این زمینه را مشاهده کنید و راه ارتباطی با شیشه‌بر را پیدا کنید

ابزار مورد نیاز در شیشه بری
میدانیم که هر شغل و حرفه ای ابزار مختص به خود را دارد که برای این حرفه نیز به ابزار بسیار ظریفی احتیاج داریم. استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک شیشه بری، مترهای حرفه ای، جعبه ابزار و کمک های اولیه، دستکش و کفش مناسب، خط کش مخصوص، میز برش، قاپک، گردبر، جداکن، الماس مخصوص شیشه بری از جمله ابزار و وسایل مورد نیاز برای هر شیشه بر می باشد که نداشتن هر یک از آن‌ها حین کار قطعا کار را به تعویق خواهد انداخت. پس به خاطر داشته باشید که هنگام درخواست خدمت، به طور کامل شرایط و جزئیات را توضیح دهید.

اندازه گیری و طریقه نصب شیشه
یکی از مهمترین قسمت ها اندازگیری شیشه‌ها می‍باشد. پیشنهاد می کنیم برای اقدام به این کار خودتان دست به کار نشوید و این مهم را به دست متخصص خود بسپارید. شیشه برها به صورت دقیق اندازه شیشه ها را میگیرند و کمی و کاستی آن را در نظر میگیرند.

دقت داشته باشید که برای اندازه گیری شیشه های بوفه و میزها نباید اندازه شیشه ها کمتر یا بیشتر باشند زیرا به درستی در بوفه جا نمیفتند و یا اگر مقدار اضافی بر روی میز قرار بگیرد امکان آسیب و برندگی آن وجود دارد.

یک نصاب شیشه بر ماهر همیشه به طور کامل محاسبات خود را انجام میدهد و با این دقت نظر خود در وقت صرفه جویی میکند. اگر خودتان قصد دارید تا شیشه ها را اندازه بگیرید، استانداردترین حالت ممکن آن این است که از پشت کار این عمل را انجام دهید.

هزینه‌ها به چه صورت محاسبه می‌شود؟
در شیشه بری هزینه ها و دستمزدها به صورت جداگانه می‌باشد. به این صورت که هزینه دستمزد، یراق آلات و رفت و آمد بسته به شرایط متفاوت می باشد. افزایش و کاهش قیمت شیشه بری مستقیما به عوامل زیر بستگی دارد:

طرح شیشه‌ها
جنس و کیفیت شیشه
اندازه شیشه‌ها
سختی کار
فاصله کارگاه تا محل
تعداد شیشه‌ها
جنس و کیفیت یراق آلات
توجه داشته باشید که هنگام استفاده از خدمات شیشه بری حتما فاکتور شفاف برای خرید هر گونه یراق آلات مصرفی را از شیشه بر بگیرید تا هزینه اضافی از شما دریافت نشود. زیرا برخی از شیشه برها جانب انصاف را رعایت نمی کنند و هزینه بیشتری دریافت می کنند.

هر چه کیفیت یراق آلات بالاتر باشد هزینه بالاتر می رود اما کار در نهایت طول عمر بیشتری را دارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام شیشه بری نباید هیچگونه خط و خشی برروی شیشه ها وجود داشته باشد زیرا این خط و خش ها دقیقا شیشه را برای شکسته شدن آماده می کند و می بایست پس از مدت اندکی برای خرید شیشه های جدید هزینه کرد.

اگر دقت کرده باشید زمانی که از یک شیشه بر قیمت میگیرید با شما از واحد متر مربع صحبت می کند یعنی قیمت را بر این اساس به شما می گوید.

انواع شیشه و معرفی آن
partition

در نظر داشته باشید که برای هر مکان و یا هر شی ای نیاز به یک نوع خاصی از شیشه می باشد. به عنوان مثال بهترین نوع شیشه برای ویترین مغازه از نوع سکوریت می باشد زیرا در برابر ضربه بسیار محکم‌تر و مقاوم عمل می کند.

از انواع شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
شیشه های ضد ضربه
آینه
شیشه های میرال و سکوریت
شیشه لمینت
همانطور که می دانید آینه ها یکی از جذاب ترین نوع از شیشه ها می باشند که برای طراحی‌های داخلی ساختمان بسیار محبوب می باشند. و همانطور که میدانید از آنجایی که در خانه همه ما آینه وجود دارد و در طول شبانه روز چندین بار از آن استفاده می کنیم بهتر است نوع مرغوب و مناسب آن را انتخاب کنیم. موجی که برروی برخی از آینه ها وجود دارد چهره ما را به خوبی نمایش نمیدهد پس حتما از یک شیشه بری ماهر بخواهید تا بهترین نوع آن را برای شما نصب کند.

توجه داشته باشید که برای نصب شیشه لمینت حتما با یک شیشه‌بر ماهر در این زمینه ارتباط داشته باشید و حتما مطمئن باشید که قبلا در زمینه شیشه لمینت و نصب شیشه لمینت فعالیت داشته باشد.

مدل های بسیار جدیدی از پارتیشن‌ها و شیشه‌های بالکنی وجود دارد که علاوه بر زیبایی خاص و بی‌نظیری که فراهم می‌آورد به راحتی جمع می شوند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. این نوع از شیشه ها از جنس سکوریت هستند تا در برابر بادهای شدید مقاومت بیشتری را از خود نشان دهند.

زمان تحویل کار به چه صورت محاسبه می‌شود؟
یکی از مهمترین عواملی که در زمینه شیشه بری برای مشتریان بسیار مهم است، زمان تحویل کار می باشد که این مسئله کاملا به انتخاب ما بستگی دارد.

به غیر از شیشه های ضروری که باید در کمترین زمان توسط شیشه بری سیار و یا شبانه روزی نصب گردد، انتخاب گونه ای از شیشه ها بنا بر اندازه بزرگ و با طرح و مدل خاص می تواند زمان بر باشد. اما معقول ترین زمان در نظر گرفته شده برای انجام این کار بین 3 تا 10 روز کاری می باشد. برای شیشه های ضروری زمان از 1 یا 2 ساعت شروع می‌شود که البته این مدت زمان بسته به دور بودن یا نزدیک بودن شیشه بر به محل، می تواند تغییر کند.

توجه داشته باشید که یک شیشه‌بر ماهر باید ویژگی های زیر را دارا باشد:
آشنایی با انواع شیشه ها
وقت شناس بودن
حرفه ای بودن در اندازه گیری
تحویل به موقع کار
استفاده از یراق آلات با کیفیت و معتبر
ارایه فاکتور واضح به مشتری
آشنایی با طرح‌های جدید و مدرن
ارائه پیشنهادهای جالب به مشتری
دارای خلاقیت و ابتکار برای صرفه جویی در گرفتن جای زیاد


امیدوارم این مطلب جامع در مورد شیشه بری و نصب شیشه که از سایت نکت جمع آوری شده است توانسته باشد مشکلات رایج در این موضوعات را بررسی و راهکار مناسب برای آن ارائه داده باشد. شما می توانید مطلب مشابه را در سایت نکت مشاهده کنید.

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت: 20:14

ویژگی‌های فیزیکی
همچنین ببینید: فهرست ویژگی‌های فیزیکی شیشه

شیشه بری غرب تهران

ویکی‌پدیا

ویژگی‌های نوری

مهم‌ترین دلیل تولید شیشه ویژگی شفاف بودن آن در برابر طول موج‌های مرئی است. نقطهٔ مقابل شیشه مواد چندبلوری است که نور مرئی را از خود عبور نمی‌دهند.[۹] سطح شیشه معمولاً هموار است چون هنگام تشکیل، مولکول‌های بسیار سرد شدهٔ مایع دیگر مجبور نیستند هندسهٔ بلورهای سخت را به خود بگیرند بلکه نیروی کشش سطحی باعث شکل گرفتن آن‌ها می‌شود و به صورت میکروسکوپی سطحی هموار بدست می‌آید. این ویژگی‌ها باعث شفافیت و درخشندگی شیشه می‌شود و حتی در شیشه‌های رنگی (که نور را جذب می‌کنند) هم قابل مشاهده است.[۱۰]

 

شیشه این توان را دارد تا نور را بشکند، آن را بازتاب کند و بدون اینکه نور دچار پراکندگی شود برپایهٔ نورشناسی هندسی آن را از خود بگذراند. این ویژگی‌ها در ساخت عدسی و پنجره مورد نیاز است. شیشه‌های معمولی ضریب شکستی نزدیک به ۱٫۵ دارند. بر پایهٔ معادله‌های فرسنل، بازتاب یک ورق شیشه در محیط معمولی و در هوا، نزدیک به ۴٪ در یکای سطح است و گذر نور از آن برای یک جزء (دو روی سطح) نزدیک به ۹۰٪ است. کاربرد دیگر شیشه در الکترونیک نوری است برای نمونه فیبر نوری.

دیگر ویژگی‌ها
در فرایند تولید شیشهٔ سیلیسی این امکان وجود دارد که آن را مذاب کرد، در قالب ریخت و دوباره از قالب بیرون آورد و از هندسهٔ صاف و ساده تا شکل‌های پیچیده به آن بخشید. محصول نهایی شکننده و آسیب‌پذیر خواهد بود مگر اینکه لایه لایه بر روی آن کارهای ویژه صورت گیرد. اما به هر حال ماندگاری شیشه در بیشتر شرایط بسیار بالا است، بسیار آهسته دچار خوردگی و فرسایش می‌شود و در برابر واکنش‌های آب و حمله‌های شیمیایی پایدار است به همین دلیل مناسب‌ترین گزینه برای نگهدارنده‌های مواد شیمیایی و خوراکی است.

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 218 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 21:20

ساخت نمونه آیینه‌شمعدان صفوی‌قاجاری در پژوهشکده هنرهای سنتی

شیشه بری

میراث آریا

در راستای حفظ، احیا و اشاعه هنرهای سنتی ایران، آیینه‌شمعدان تلفیقی از هنر معرق زمینه چوب و مشبک فلز که مرز بین دو تاریخ صفوی و قاجار است توسط افسانه اسلیمی هنرمند کارگاه منبت و معرق پژوهشکده هنر های سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ساخته شد.

۰

ساخت نمونه آیینه‌شمعدان صفوی‌قاجاری در پژوهشکده هنرهای سنتی
به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سید عبدالمجید شریف زاده رییس پژوهشکده هنرهای سنتی با اعلام این خبر گفت: «طرح این آیینه و شمعدان ها ختایی واسلیمی با برداشتی ازهنر تذهیب است.»

 

او با بیان اینکه چوبهای مصرفی این طرح کیکم، عناب ، گردو ،کرات ، ازاد و اقاقیا است افزود: «طرح کار شده متعلق به دوره صفوی است ولی این آیینه و شمعدان در دوران قاجار در کنار هم دیده شده و از این رو مرز بین دو تاریخ صفوی و قاجار است.»

 

شریف زاده با اشاره به اینکه هنرهای بومی و سنتی بر باور ، حفظ ، احیاء و خلاقیت در رشته هنرهای سنتی با رویکرد زیبا شناسانه و کاربردی استوار است تصریح کرد: «تلفیق و ساخت این اثر در جهت نو آوری و یادآوری تاثیرات متقابل هنرها است.»

 

رییس پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه افزود: «آیینه ، تاج خورشیدی و تلئلو فلز برنج و مس این آیینه و شمعدان را به مجموعه ای از نور تبدیل کرده است.»

 

او گفت: «تلفیق چوب و فلز از ارکان شاخص این کاراست که از سال ۱۳۷۲در اکثر کارهای افسانه اسلیمی دیده شده اما در این اثر فلز مشبک و معرق چوب بر هم کنش و تأثیرات زیبایی شناسانه ازتلفیق را نمایش داده است.»

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 190 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 20:53